2013. augusztus 5., hétfő

GAGYI TÖLTŐTOLLAT VEGYENEK!


Lehet már annak két éve is, hogy az ezernyi kínai honlap között találkoztam egy olyannal, amelyen nagyon szép műszaki rajzokat is felraktak a tollakról, gondolom azért, hogy a gyártás mögött rejlő magas műszaki tartalmat demonstrálják ezzel. Megdobbant a szívem, hátha az egyébként is olcsó és kiváló japán Preppy mellé találok egy olyan tollat, ami még olcsóbb, ráadásul jó is. Ez a cég az egyik HERO elnevezésű. Rendeltem mindegyikből.



Az ár valóban sokkolóan olcsó, de a Preppy-hez viszonyítva azért mégsem az. Ez a rendelés - tekintve a gyorsposta költséget, amit persze kifizettettek velem, máshogy meg nem voltak hajlandó küldeni- elég drága volt.
Amikor megjött a csomag, először is a műanyagok gyenge minősége sújtott le. Aztán rájöttem, hogy egy kínai kisgyereknek talán elég is ez a minőség, mert ha elromlik, ott a másik olcsó toll. (Kínai fogyasztói kommunizmus.)

Most elővettem a tollakat. Egyáltalán írnak ezek a tollak? Milyen a valódi minősége, amit mégis csak az íráskor tudunk eldönteni? Az biztos, hogy már csak ránézésre sem olyanok, mint a 60-as, 70-es években hozzánk bejött kínai töltőtollak. „A” kínai töltőtollak.
 
A sima egyszerű műanyag tollak egyszínűek, a színvonalat úgy emelik meg, hogy a kupak végét megkrómozzák, a következő lépcső, hogy az alsó végét is, s a klipszen is hajlítanak egyet. 

De nini! Ez a nagyon csicsásabb változat egy flexibils hegyet rejt? Nagyon úgy néz ki, hogy valami afféle akar lenni. Az egyik íráspróba darabom ez lesz.


Mindegyik toll patronos, vagy egy csúszókás konvertert tettek bele. Mindent az olcsó előállításnak rendeltek alá. Bár ezek a nagyobb méretűek.


Utána következnek egy kicsit vastagabb, illetve átlátszó, sőt gumifogású, fém klipszes tollak. Egy ilyen átlátszó testű már „pofásabb” is egy kicsit. Szerintem még forgalmazható állapotban is van. Valahol 200 Ft körül lehetne az ára.

Vannak azután az átlátszó, teljesen műanyag, fiatalos tollak. Bevallom, hogy ezt néztem rajz alapján Preppy-hez hasonlónak. Nagyot tévedtem. A rajz sokkal mívesebb terméket sugallt.

A másik kategória a nagyon színes, lányos-alsótagozatos, mini tollak. A hegy formája hasonlít ahhoz a bizonyos kínai töltőtollhoz, s némelyik hhetetlenül aprócska. 


S a töltési mód?

A lehető legolcsóbb megoldás, a test végére ráhúznak egy kis vákumzacskót, ami pumpálás hatására töltődik fel.

Lássuk az íráspróbát. Menjünk minőségben alulról felfelé. Képet magáról az írásról nem teszek fel, előre láthatólag arra szükség nem lesz. Nagy dolgok szerintem úgysem várhatók. Csupán a tapasztalataimat osztom meg.
A kis mini zacskóssal kezdem. Hm. Bevallom, nem sokat vesződtem vele. Hamar felpumpáltam a tintát, viszont írást nem sikerült kicsikarni belőle. Ha megráztam, köpött egy nagyot, de ezután sem írt.
A gumifogású nagyobb, átlátszó: ennek már normál méretű hegye van. Könnyen tölthető ezzel a csúszkás konverterrel. A toll fogása jó, ez már elindult. Szép vékonyan ír, de nem élvezet vele az írás. Kemény. Használható, de biztos nem vinném magammal sehová.  
Izgatottan várom a „flexibilisnek mondott hegyű” tollat. A sok-krómosat. A feltöltés itt is gyors, és sima. De én nem éreztem flexibilisséget ezen a hegyen. Talán csak dizájn akar lenni. Vajon miből lehet a hegye? Írni ugyanúgy ír, mint a gumifogású. Kemény.
Tehát összességében elmondhatom, hogy ezek a tollak egy viszonylag alacsony szintű igényt elégítenek ki. Sok embernek (gyereknek) sok toll kell. Én nem kockáztatnék behozatallal. Csalódtam? Valahol igen. A kínaiak pedig tudnak jó minőséget gyártani, de ezek nem azok.
Érdekességképpen néhány darabot megtartok a gyűjteményem számára, de a többit szívesen egyben eladnám egy jelképes áron. Kb. 20 db toll 1500 Ft-ért érdekel valakit? Vagy kétfelé osztva 1000-1000 Ft-ért. Ha nem, akkor megy a Vaterára!

3 megjegyzés:

  1. Szia,
    a cikkben említetted a 60-70-es évek "A KÍNAI" töltőtollat.
    80-as évek elején jártam iskolába és kötelező volt a töltőtoll használat, emlékszem, hogy egy parker 51 kínai replikával írtam, szeretnék egy olyat beszerezni (mármint réi kínait) ki volt a gyártója? Hátha emlékszel.
    Köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Ha jól emlékszem, HERO-nak hívták. Nemrég találtam ilyen tollat, gondolkodtam is az importon, de végül elvetettem. Azt hiszem van egy-két darabom. Lehet, hogy eladom.

    VálaszTörlés