2013. augusztus 6., kedd

Rajzceruzák II.

Minap felfedeztem egy olyan tollgyártó céget (vagy inkább tollkészítő manufaktúrát kell mondanom!), melyet eddig nem ismertem. Egy kanadai vállallkozás, a neve egyszerűen Pen Canada. Tulajdonosa Mike, aki otthoni, Vancouver-szigeti műhelyében készíti tollait. Mint írja, nem használ automata gépet, mind-mind egyenként, szinte személyre szabottan készíti műveit. Nincs két egyforma toll. Ez a mondat visszacseng nekem, mert ugyanígy már hallottam a Filcao tulajdonosától. Ők is kézzel készítették termékeiket. Sajnos már bezártak. 
Mike cége szinte biztos, hogy nem olyan nagy, mint a Filcao volt (bár éppenséggel az sem volt nagy), valószínűleg még alkalmazottja sincs, de nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy nekem a legjobban épp a rajzceruzái tetszettek meg, úgyhogy bemutatásuk beleillik a tervezett sorozatomba.      

Az első a Sárga Cédrus nevet viseli. Nekem rögtön ez a kedvencem. Számomra nem derült ki, hogy miből van a test. Hatszögletű kupakja és két gyűrűje krómozott. A hexagonális középső és végzáró gyűrű miatt nem gurul le a munkaasztalról. 5,6mm -es hegy passzol bele. A mechanikus szerkezet német gyártmány. Ez szerintem majd az összes többinél így lesz. Műszaki munkákhoz, illetve rajzoláshoz, jegyzeteléshez ajánlja a készítő. A példányokat számozottan adja el Mike.

Toucan. Színes akril test. Aranyozott dísztés, klipszes. Az előzőnél nem említettem, hogy a végében hegyező is van. Ennek a darabnak is. 

Blue Purple Line. Kék-bíbor akril test. Ehhez már terrmészetesen a krómozott díszítések, klipsz illenek. Az összes többi elem stimmel a fentiekkel. Biztosan így lesz a többivel is. Miért tenne másképp, hiszen itt arról van szó, hogy különféle ruhába öltöztesse a jól bevált mechanikát.

Na, azért ez egy szép darab! Betlehemi olajfa. Az 5,6mm-es betét, a hegyező, stb., minden stimmel. Ehhez is szépen illik a króm. 

Vörös-fekete márványozott akril. Nem ismétlem önmagam, minden más ugyanaz, mint a többiben. Nekem ez is tetszik.

Szivárvány-disco. Mike megkérdezi, elég idősek vagyunk-e, hogy nosztalgiázzunk és felidézzük a diszkó-láz éveit? Nos, itt van! Klipsz itt nincs, a végzáró gyűrű szintén hatszögletű, tehát.... 


Cocobolo. Minden más (de minden) stimmel a legelsővel.
Sajnos többet én sem tudtam mondani a termékekről, csak így honlaptól-honlapig jutott el az információ, de szerintem érdemes volt megismerni egy új készítőt, gyártót, aki szerintem lekiismeretesen végzi munkáját (minden bizonnyal hobby-ját) és jó minőségű termékekkel gazdagítja a palettát.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése