2012. február 17., péntek

Matricát vettem, kész kabaré!

Igaz, hogy ez egy Tollblog, s elhatározásom alapján itt a tollakkal kapcsolatos dolgokról kell, hogy írjak, de úgy érzem, vannak olyan események, melyeket nem tudok magamban tartani. Világgá kell kürtölnöm, így esetleg más is okulhat a történeteimből.
Ugye, megbocsátják nekem ezeket a kiruccanásokat?
Köszönöm.

Ilyen volt mostanában ez az Aka Zrt-s történet. Én minden évben náluk veszem az autópálya matricát. Biztos, ami biztos, itt bízhatóan dokumentálva van a vásárlásom. Itt viszont beleveszek egy tavalyi történetet is, hogy egyből három legyen, így kerekebb.

Szóval (ez még tavaly történt) amikor beléptem a helyiségbe, hangos veszekedésszerű eseménybe csöppentem. Ami kiderült: panaszkodni ment egy vásárló. „Értsék meg! A …* tonnás, óriáskerekű traktorom egy trélerre volt feltéve! Úgy vitték! Nem is képes autópályán haladni, de még műúton sem! Erre kiküldik a büntetést, hogy nem vásároltunk rá matricát??” A válasz egyértelmű volt s könyörtelen: ha valaki tréleren szállít egy másik járművet, akkor annak a rendszámát le kell takarni, máskülönben a rendszer azt is lefényképezi, s küldi a büntetést.
Mondanom sem, rendesen kiakadt a kuncsaft.
(* Nem emlékszem a súlyra. Csak a hitelesség kedvéért.)

De a mostani történeteket sem az ésszerűség jellemzi.
Ketten voltak előttem, mindketten „komplikált” ügyben. Az első egy szlovákiai ügyfél volt, aki már vásárolt idén egy éves matricát, de időközben más lett a teherautó rendszáma. Azt mondta, hogy mielőtt idejött, megérdeklődte a központban, hogy lehet-e rendszámcserét kérni a matricára? Ott azt mondták, hogy lehet, csak annak díja van. Rendben, most itt vagyok, mondta. Ügyfélszolgálatos: Valóban, díja van, 1470 Ft (?). Akkor kérem az előző és a mostani forgalmit!
-No.., de… az előző természetesen nincs itt, mivel azt le kellett adni!
-Ja, ezt nem mondták a központban? Akkor hogyan állapítsam meg, hogy valósak-e az adatok?
-Biztos, hogy nem lehet semmit sem tenni?
-Hát nem!
-Jó, akkor kérek egy újabb éves matricát erre a rendszámra is.

A véleményem: ha egyszer jó az ügyfélnek, hogy az előzőleg kifizetett éves díját átírassa egy másik rendszámra, ráadásul ezt nem is ingyen teszik, akkor mi a probléma???? Mit akar az ügyfélpultos ezen ellenőrizni? S egyáltalán milyen jogon?
Én persze jó magyarként tudom a választ! Nehogy visszaéljen vele a vásárló! De kérdem akkor: hogy élhetne vele vissza????? Egyébként is látnak mindent a számítógépben! S ha a hülye vevőnek arra lenne kedve, hogy hetente átírassa a matricáját egy másik rendszámra, mindezt pénzért, s mindezért el kell mennie az ügyfélszolgálatra, akkor is mi a probléma???? Hogy lehet ezzel visszaélni?

A harmadik eset, az előttem sorra kerülő úr korábban több matricát vásárolt egy cég részére, de….
sajnos az egyik rendszám el lett rontva. Van ilyen. Vajon ki lehet javítani?
Természetesen, 1470 Ft karakterenként!

Hm…
Karakterdíj. Ez igen! Egyébként biztos, hogy a vevő tévedett? Igaz, hogy ellenőrizni kell átvétel előtt, de mint ő is mondta, több matricát vásárolt, nem magának. Lehet, hogy nem vett észre egy hibát, de hát a hibát szerintem maga az eladó vétette, amit nem vett észre a vevő. Akkor kinek is kellene fizetni?
Ezen is lehetne elmélkedni, de nekem legjobban ez a „karakterdíj” tetszik.

Egyik vevőm írt nemrég, hogy eltévesztette a színt a tinta rendelésnél! Kicserélnénk?
Igaz, hogy tintát elvből nem cserélünk, de ha bevezetnénk ilyenkor a karakterdíjat! Az lenne ám a finom dolog! Csak mi után határoznánk meg? Hány betűből áll a termék neve? Vagy hány karaktert kell újra gépelni egy sztornó számla miatt! Ez sem rossz.
Hát igen, valakinek mindent szabad, s még örülhetünk is, hogy igénybe vehettük a „szolgáltatásukat”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése